Opgelost Nieuwe bestanden kopiëren naar map met huidige datum

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Ik wil met een batchbestand (.bat) de bestanden op D: die vandaag gewijzigd zijn kopïeren naar een nieuwe map met een naam beginnend met de datum van vandaag. bv 20250214_10h19 - BackUp
Als voorzet waarbij "destination" bv 20250214_10h19 - BackUp:
Code:
@echo off
mkdir "d:\Data mappen\Backup data - %date:~6,4%%date:~3,2%%date:~0,2%"
xcopy "d:\. "destination" /a /s"

Een andere insteek zou kunnen zijn om alle te kopiëren bestanden (xcopy /a/s) te voorzien van de huidige datum als voorvoegsel en te kopiëren naar een vaste map.

Laatst bewerkt:
Met de zoekmachine Everything heb je veel meer mogelijkheden en kunt ook renamen. Ik heb nu even Uitgebreid zoeken gedaan dm:>=14/02/2025 (dm = date modified) sorteren op pad en je kunt kopiëren en dan renamen.

De timestamp heb ik al verwerkt. Wat mijn probleem is het kopïeren naar de destination-map

Probeer onderstaande (zelf aanpassen) eens:
PHP:
@Echo off
set "today=20250214"
md "D:\backup\%date:~6,4%%date:~3,2%%date:~0,2%_temp"
robocopy "B:\temp\ " "D:\backup\250214_temp\ " *.* /s /DCOPY:T /MAXAGE:%today%
pause

In je voorbeeld is "D:\backup\250214_temp\ " toch een vaste map waar alle geselecteerde bestanden incl submappen naar toe gaan. Deze bestemming moet een gekoppeld zijn aan vandaag.
Iets als "D:\backup\%today%-backup"

Ja, moet dan zijn:
robocopy "B:\temp\ " "D:\backup\%today%_temp\ " *.* /s /DCOPY:T /MAXAGE:%today%
die andere opdrachtregel heb je dan niet nodig. Alleen nog kijken naar mappen want jij zei bestanden.

Als alle gewijzigde bestanden gekopieerd moeten worden ongeacht de datumvan vandaag.
De attrib A van de bronbestanden moet teruggezet worden.
Zo dan ??
Code:
@echo off
set "today=%date:~6,4%%date:~3,2%%date:~0,2%"
robocopy "B:\temp\ " "D:\backup\%today%-BU\ " *.* /S /A /A- /DCOPY:DA
pause

Dan kan ik je niet verder helpen. Vandaag is vandaag, 'ongeacht de datum van vandaag' kan ik niet volgen.
Succes verder.

In je voorstel selecteer je de bestanden om te kopiëren met een aanmaak- cq wijzigingsdatum van vandaag.
Als je het runnen een dag overslaat dan mis je bestanden die eerder gemaakt/aangepast zijn. Vandaar mijn insteek om die bestanden te kopiëren met attrib A. Deze attrib A na verwerken terugzetten.
(Moet niet met /A /A- maar met /M)
Code:
@echo off
robocopy "B:\temp\ " "D:\backup\%today%-BU\ " *.* /S /M /DCOPY:DA
pause

Met testen blijkt dat ik robocopy niet goed aan het werken krijg. Waarschijnlijk door te weinig begrip van mijn mbt de parameters.
Een overstap naar xcopy werkte direkt.
Code:
@echo off
xcopy "B:\temp\ " "D:\backup\%today%-BU\ " /S /M
pause
@Senso.
Bedankt voor de steun waardoor ik "set today" breder heb weten toe te passen.

Na veel zoeken testen een script voor robocopy gevonden !
Code:
@echo off
robocopy "D:\Testmappen\." "d:\Temp\Testmappen_Backup\%today%\." /A /S /DCOPY:DA /XF ~*.* /XD "d:\Testmappen\Outlook_pst" >nul

Terug
Bovenaan Onderaan