Overstap van Win 11 naar een Linux distr.

Hannes57

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Besturingssysteem
Winows 11 Pro
Goedemorgen Allemaal,
Ik denk er over om over te stappen. Van Windows naar Linux Ubuntu ivm die rare president en het niet steunen van Amerikaanse producten...
Alleen ik zit met een aantal kleinigheden.
Wat heb ik gevonden?
SabNZBD+ : gebruik ik nu al
MP3Tag: Kan Pudlletag worden?
MP3 player: Waarschijnlijk geen probleem? Gebruik Foobar 2000
Grabit: Alternatief?
Spotnet 2.0: Alternatief?
MPEG Audio Cellection: Van mp3 bestanden DIF bestanden maken voor Libre Office Calc
Spotweb - Overvieuw: Kan alleen gebruikt worden met een VPN (NZBServer raadt het gebruik van VPN Nederland aan)
Is daar een alternatief voor en hoe werkt het? Liefst een gratis versie, wordt alleen gebruikt voor Spotweb!

Libre Office gebruik in al jaren onder Win 10/11. Dus geen probleem.
O wie O wie kan mij verder help?
Bij eventuele installatie, moet TPM worden uitgeschakeld? Andere dingen waar ik op moet letten?
Graag jullie hulp>
Han

Er zijn alternatieven zat......wat ik je aanraad is om eerst een dualboot te maken. Dus naast Windows Linux te installeren. Dan kan je eerst eens kijken of het wel wat voor je is.
Je Windows blijft dan netjes, er kan niets mee gebeuren.
Ik heb ooit voor Helpmij handleidingen gemaakt, die zijn nu verouderd, maar je kan ze nog steeds doorlezen. Kijk in onze handleidingen depot van Helpmij naar deze.

Leesvoer:

En een hele fijne en makkelijke website om te lezen waarbij je veel tips en trucs krijgt is

Misschien dat het een idee is om dat eerst in een Virtual Machine te doen.
Dan kan je ze tegelijkertijd draaien op Windows en je Linux waardoor het vergelijken van verschillende programma's eenvoudiger is.

Laatst bewerkt:
Veel dank. Ik heb al iets ervaring met Mint.... Het gaat mij specifiek over de rest. Zit een beetje te lezen over vpn. Maar.... Dat is niet makkelijk....

Wat wil je met VPN?

Heb ik nodig voor spotweb-overview. Deze site gebruik ik, via FireFox, Om NZB bestanden binnen te halen. In Windows werkt het alleen met VPN Nederland. Zonder dit kun je ze niet binnen halen.

Duidelijk.
Misschien dat dit je er verder mee kan helpen:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Misschien dat het een idee is om dat eerst in een Virtual Machine te doen.
Een keer uitgeprobeerd, maar voor mij is dat totaal niets. Ik weet ook niet of dat nog zo interessant is om mee te werken. Dualboot, ik weet het, je moet wel opnieuw opstarten.
Maar daarom had ik altijd een oudere pc waar ik mee kon stoeien. En als het dan allemaal werkte, kon ik het zo overzetten. Want, een ssd of HDD kan je gewoon omzetten van de ene pc naar de andere.

Zelf gebruik ik VMware al jaren voor test doeleinden.
Daarin draaien bij mij Windows XP, Windows 7, Windows 10 en Windows 11 24H2.
Nog nooit een probleem mee gehad.
Het is 1 van de wegen die TS zou kunnen volgen.
Aan hem de keus.

Terug
Bovenaan Onderaan