Ram toevoegen

Timvw

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2012
Berichten
108
Beste,

Ik heb weinig verstand van handmatig dingen toevoegen/ veranderen aan een pc. Wel zou ik graag mijn RAM uit willen breiden. Ik heb al ontdekt dat er 2 slots beschikbaar zijn en er op dit moment 1 gebruikt wordt. De geheugen hiervan is 8gb.
Nu heb ik opgezocht wat er precies voor geheugen in mijn desktop zit en dan kom ik hierop uit:

'Geheugen: 1x 8192 MB DDR4-SDRAM (PC4-19200 / 2400 MHz)Dual Channel Memory (1/2 Slots covered; 32 GB max.)'

Nu zegt dit mij helemaal niets, maar ben ik er al wel achter dat ik exact dezelfde niet (meer) online kan vinden.
Volgens mij is het wel zo dat verschillende merken te combineren zijn, zolang de grootte (8gb) en het type (DDR4) hetzelfde zijn, maar ik ben hier niet zeker over...

Heeft iemand een idee waar ik verder nog rekening mee moet houden bij de aanschaf van extra RAM-geheugen, of heb ik het zo wel goed in beeld? Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik hoop dat dit de gegevens zijn die helpend zijn:

Het is een MEDION AKOYA P46018.
Bij basisbordproduct staat: H110H4-EM (dat is het moederbord toch?).

Wanneer ik een game speel, merk ik dat het inladen erg lang duurt. Het geheugen spiked al snel rond de 90%, dus het leek me goed om te kijken wat er gebeurt wanneer ik dit upgrade.
 
Merk en type geheugen wat er nu in zit op googlen of een dual-setje van 16GB aanschaffen, heb je dual channel wat je niet krijgt als je er een latje van 8GB erbij zet.

En heb je er een grotere SSD ingezet en de hdd eruit?
Indien de game v.a. die hdd wordt geladen zou dat ook de oorzaak kunnen zijn want ipp is 8GB voor normaal gebruik voldoende.
 
Een langzame harde schijf lijkt mij ook een goede reden om traag te zijn en voor prestaties heb je een goede grafische kaart nodig. Die komen ook met geheugen en dat is vaak sneller. Dual Channel gaat niet zo veel uitmaken. Programma's gebruiken het geheugen dat wordt aangeboden, dus dat het benut wordt zegt niet direct iets over de noodzaak het uit te breiden. Op deze pagina geeft de fabrikant de geheugen vereisten: https://community.medion.com/t5/FAQ...-Mainboard-quot-ECS-H110H4-EM-quot/ta-p/96486
Anders maar kijken naar wat er op de computer opstart en wat die voor taken heeft. Pictogrammen van de grootste boosdoeners staan in het systeemvakje rechts onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan