• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rijen koppelen in excel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Een versie met uitzondering van het Userform nagenoeg geen VBA.
Alles wordt geregeld met formules en Voorwaardelijke opmaak.

Bijlagen

Kijk eens of je dit wat vindt.
Alle maanden op 1 tabblad gezet met 2 macro's om alles te sorteren.
Ik denk dat ik hier het meeste aan heb. Ik vind hem erg overzichtelijk. Ik heb het bereik uitgebreid want het gaat om ongeveer 200 medewerkers. Ik ga met voorwaardelijke opmaak kleuren aan de soorten 'absentie' toevoegen en dan ben ik er wel denk ik. Misschien nog een kolom achter de laatste dag van de maand voor wat extra informatie, bijvoorbeeld om welke cursus het gaat.

Ik wil iedereen bedanken voor hun input en oplossingen voor mijn uitdaging. Ik ben ontzettend geholpen.

Groetjes Bas

Ik heb de aangereikte suggesties nog niet bekeken, maar mij gestort op een eigen.

Toelichting:

De kalender start in I2:AL2
De eerste datum van de kalender staat in I1 en wordt weergegeven als maand jaar.
De kalender omvat 1 maand vanaf de dag in I1.
In L1 staat het weeknummer van de dag in I1

Met een klik in M1 ga je naar de vorige maand
Met een klik in N1 ga je naar de vorige week
Met een klik in O1 ga je naar de volgende week
Met een klik in P1 ga je naar de volgende maand

In C2:G2 staan 5 codes voor verschillende soorten van verlof

In C3:G4 staat hoeveel werkdagen van welk soort verlof een medewerker heeft in het jaar van cel I1.

In werkblad data:

Voer iedere verloftoekenning in als een nieuw record in de tabel.
Begin met de ID van de medewerker.
Voer geen verlofperiodes in met een begin in een ander jaar dan het einde.
Splits zo'n verlof in een periode tot het eind van een jaar en een verlofperiode vanaf het begin van het volgende jaar.
De kolom dagen rekent het aantal werkdagen uit exclusief weekenden en feestdagen

Analyseer de verloven met behulp van de draaitabel met slicers.

Het werkblad lijsten bevat alleen een tabel met feestdagen.
Zelf aan te passen.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan