slechte foto weergave op mobile

dobbelke

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Beste mensen.
Ik gebruik HelixUltimate (Free) als template voor mijn website https://www.44a.nl
Ik heb onlangs ook het fotoprogramma EventGallery geïnstalleerd en foto's geüpload.
Event Gallery past de URL's van de afbeeldingen aan op een manier dat het de optimaal formaat thumbnails gebruikt.

Nu doet zich het probleem voor dat dit conflicteert met de instelling in HelixUltimate Free
De fotomap + foto's worden wazig weergegeven op de mobiel en op sommige foto's laatste foto's als je een map opent op de computer. De oorzaak is waarschijnlijk lazysizes.min.js.

Is dit probleem bekend bij iemand , en is er een oplossing voor?
Of ligt de oorzaak ergens anders ?

Zie https://www.44a.nl/ ( svp. ook even op een mobiel proberen)

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Rashmideva Veldhuizen.

Ik ben zelf totaal niet thuis in Joomla. Wat ik wel zie op jouw site (na een afbeelding in een nieuw tabblad te hebben geopend) is dat de thumbnails van de foto's vergroot worden weergegeven op jouw site. Dat geeft dan een korrelig effect.
Als voorbeeld het origineel formaat:
image.php

Op jouw site wordt deze foto vergroot weergegeven.

Op mijn pc zijn de foto's heel wazig. Niets is herkenbaar. Cache? Firmware?
Alle thumbnails zijn slecht, vergroot je de foto's dan zijn ze prima.

Laatst bewerkt:
Ik zie ze prima op de computer :). Dus aan de pagina ligt het denk ik niet. Wél een paar onscherpe thunbnails op de eerste pagina van de steenfabriek.

Steenfabriek.jpg

De foto's zelf zijn dan wél scherp.

Ik zie dat je de foto's (on-the-fly?) via een PHP-script laat gaan. Kijk eens naar de juiste parameters in die URL? Daar zal het niet goed gaan. Ik hoop voor je dat je het ook cached ;-)

De fotomap + foto's worden wazig weergegeven op de mobiel en op sommige foto's laatste foto's als je een map opent op de computer.
Denk je? Overigens zijn alle foto's (en ik heb alle mappen doorgekeken) scherp op de computer, en alleen de laatste thumbnails van de getoonde pagina (ze staan niet allemaal op de printscreen, maar vanaf foto 11 zijn de mini's onscherp) zijn dus onscherp. Nou is dat wél de enige pagina met meer dan 10 thumbnails. Dus wellicht is het aantal de boosdoener?

Dus wellicht is het aantal de boosdoener?
Lijkt me sterk. Ik heb net even gespot dat dit via een PHP-script loopt die voor het resizen zorgt. Ook al heb je 100 thumbnails, zouden ze goed worden ingeladen, en daarbij wordt er lazyloading gebruikt.

Lijkt mij óók sterk (vandaar het vraagteken), maar op dit moment de enige 'verklaring', gebaseerd op de aangeboden pagina's. Wil je dit echt uitsluiten, dan zullen er meer pagina's met grote aantallen foto's moeten worden geplaatst.

Mijn advies aan de topicstarter is om simpel te beginnen met het systeem, en stukje voor stukje de boel uit te breiden om te kijken waar het misgaat. Ik blijf erbij dat het een parameter is die niet goed is ingesteld. Of een andere module nemen.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de feedback. Super dat jullie zo snel reageren!
Nog een paar vragen aan AAR: wat bedoel je met 'met het systeem, en stukje voor stukje de boel uit te breiden om te kijken waar het misgaat. ' en met 'ik zie dat je de foto's (on-the-fly?) via een PHP-script laat gaan. Kijk eens naar de juiste parameters in die URL? Daar zal het niet goed gaan. Ik hoop voor je dat je het ook cached ;-) ' Ik zie raag jouw informatie tegemoet.

Fijne dag allen. Ik hoop dat het probleem wordt opgelost ->
Als dat gelukt is geef ik dit natuurlijk even op deze pagina !

Rashmideva

Als ik zo snel even naar die pagina kijk dan lijkt het er op dat de foto's in de maximale grootte worden ingeladen en dan in een kleiner formaat worden weergegeven.

Een goede thumbnailfunctie maakt de foto's al in diverse formaten bij het uploaden naar de site. Dan kun je vervolgens voor de thumbnail een kleine versie kiezen en als je er op klikt zie je de maximale grootte.

Voordelen hiervan zijn snellere laadtijd van de pagina en je bent niet afhankelijk van de rekenkracht van een device om een kleinere weergave te genereren (met dus sterk wisselende resultaten)

Hallo RogerS
Het zou best eens kunnen dat daar het probleem zit. Ik ga dit uitzoeken.
Dank voor je bericht! Ik laat weten wanneer eea. is opgelost :)

Ik wil jullie allemaal bedanken voor de feedback. Super dat jullie zo snel reageren!
Nog een paar vragen aan AAR: wat bedoel je met 'met het systeem, en stukje voor stukje de boel uit te breiden om te kijken waar het misgaat. '
Het probleem isoleren. Je werkgebied afbakenen zodat je een simpel en minimalistisch stuk code hebt, en steeds uitbreiden tot je ziet dat het fout gaat. En dan weer je ook waar het ongeveer fout gaat.
en met 'ik zie dat je de foto's (on-the-fly?) via een PHP-script laat gaan.
"on the fly" = iets dat wordt gemaakt wanneer het nodig is. Is eenvoudig op Google gevonden.
Kijk eens naar de juiste parameters in die URL?
In de URL van de foto's staat vermeld hoe de foto aangepast moet worden. Misschien moet je hier sleutelen aan de waardes.
Daar zal het niet goed gaan. Ik hoop voor je dat je het ook cached ;-) '
Caching: Zie ook Wikipedia
Als dat gelukt is geef ik dit natuurlijk even op deze pagina !

Rashmideva
Succes! :)

Topic verplaatst naar juiste sectie.

• Leuk
Waarderingen: Aar
Dag allemaal ,
het probleem is opgelost. Oorzaak lag in het feit dat zowel de originele site, als ook de kloonversie allebei in de zelfde directory zijn geplaatst (mijn foutje). Daardoor vond er 2x een nabewerking plaats ipv 1x. Ik heb alle mappen onder public_html verwijderd, en Joomla+prgs opnieuw geinstalleerd. Nu werkt alles weer prima!

Nogmaals dank voor je (jullie) betrokkenheid.
Geniet van de lente!
Rashmideva

Fijn dat het opgelost is.

Terug
Bovenaan Onderaan