• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Verdeling

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Korb
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Korb

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2023
Berichten
17
klein probleempje.

je hebt 80 deelnemers.
16 poules om in te verdelen maar,

1 tot en met 16 deelnemers krijgen plaats 1 in de 16 poules
van 17 tot 31 plaats 2 maar met 32 deelnemers krijgen plaats 1 of 2 in de poules
van 33 tot 47 plaats 3 maar met 48 deelnemers krijgen plaats 1, 2 of 3 in de poule
4van 9 tot 63 plaats 4 maar met 64 deelnemers krijgen plaats 1, 2, 3 of 4 in de poule
van 64 tot 79 plaats 5 maar met 80 deelnemers krijgen plaats 1, 2, 3, 4, of 5 in de poule

Zo blijven de poules steeds ongeveer met gelijke deelnemers en maximum 1 verschil

ik krijg het wel goed met aselect() en zoeken op grootste maar dan wel op set van 4, 8, 12 of 16 maar die krijgen dan steeds de 1e, 2e, 3e, .... plaats per set van 4, 8, 12 of 16

het liefst zonder VBA want daar ken ik niet veel van
 
en zonder voorbeeldbestandje ken ik er niet veel van.
 
Niet echt, dat heb ik ook bekomen.

De speler 1 tem speler 16 krijgen plaats 1
speler 17 tem speler 31 krijgen plaats 2, maar komt speler 32 dan krijgen speler 1 tem speler 32 plaats 1 of 2 in de poule.
En zo verder naar 80
 
is niet zoals ik zou willen, is goed als het volzet is

als je 16 daalnemers hebt en 16 poules is het 1 per poule, 32 deelnemers 2 per poule, 48 deelne-mers 3 per poule, enz

een bey komt altijd na de laatste deelnemer in de poule
 
Na veel "éç(!§?é"o$^ùéyré is het dan toch gelukt, alvast bedankt
 
Goed van u maar het zal bij u dan toch beter werken als bij mij. (Of ware het maar om te bewijzen dat de beveiliging van excel niets voorstelt.)
 

Bijlagen

de beveiliging is gewoon om te beletten dat de 2e persoon niet per ongeluk verkeerde cel invult en zo achterliggende werkbladen kan beinvloeden ;p
 
Terug
Bovenaan Onderaan